Makaroniki bezglutenowe Mocca

Na dobry początek coś łatwego i na czasie. Ostatnimi czasy makaroniki podbijają podniebienia bywalców kawiarni i ciastkarni w dużych miastach na całym świecie. Te małe ciasteczka bywają bardzo wyszukane i bardzo kuszące. Kolorowe, z puszystym nadzieniem lub błyszczącą polewą. Dzisiaj przedstawię jednak przepis na z pozoru skromną ich odsłonę. Całego czaru nadaje moim makaronikom Mocca dodatek kawy. Są niezwykle aromatyczne, a przy tym lekkie i bezglutenowe. Kiedy mam ochotę na coś pysznego, chętnie po nie sięgam i bez obaw podaję mojemu synkowi, który glutenu niestety nie toleruje.
Jeśli już udało mi się ciebie zachęcić, zabieramy się do roboty. Nawet jeśli nie masz doświadczenia w wypiekach bezglutenowych, nie przejmuj się! Te ciasteczka zawsze się udają. Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby coś nie wyszło, a robiłam je już dziesiątki razy. Przepis znalazłam kiedyś w Internecie i zmodyfikowałam go po swojemu na drodze prób i błędów.

Składniki:
  • 2 białka
  • mąka bezglutenowa – 1 filiżanka
  • soda oczyszczona bezglutenowa – 2 łyżeczki
  • cukier lub ksylitol – 1 filiżanka
  • kakao bez glutenu – 1/4 filiżanki
  • granulowana kawa rozpuszczalna – 2 łyżeczki
  • sól – 1/4 łyżeczki
  • mleko kokosowe – 1/4 filiżanki
Sposób przygotowania:

Białka ubij na pianę. Dodaj mąkę, ksylitol lub cukier, kakao, kawę oraz sól. Do smaku możesz też dodać parę kropel likieru Amaretto. Następnie dolej mleka kokosowego i wymieszaj dokładnie na jednolitą masę. Łyżką układaj na blasze, posmarowanej masłem lub wyłożonej papierem do pieczenia, porcje ciasta wielkości orzecha włoskiego. Piecz przez ok. 15 minut na 180 stopni, sprawdzając co jakiś czas, czy ciasteczka za bardzo się nie przypiekają.

Ostudzone ciasteczka możesz przechowywać nawet kilka dni. Najlepiej szczelnie zamknąć je w metalowej puszcze.

Smacznego!

Skomentuj

